Wednesday, May 27, 2009

kalau pening kepala + batuk kering + sakit tekak + selesema tu maksudnya apa?

Sebenarnya saya kini berada dalam keadaan dimana tekak saya rasa macam ada kertas pasir, bunyi batuk sayang "kong kong" dan bukan "cough cough" seperti biasa, hidung saya berair sejak dua tiga hari lalu, badan saya tibia-tiba banyak area-area yang gatal (I mandi la Abah) dan kepala saya asyik rasa macam nak pitam.

Jadi, sebab sedikit risau, saya pun google lah swine flu (which is all the hype right now but is something i tak tahu much about sebab seperti yang telah ditekankan oleh Abah, saya penduduk universe yang ignorant)



Berikut adalah syptoms swine flu yang famous tersebut:

  • fever, which is usually high, but unlike seasonal flu, is sometimes absent
  • cough
  • runny nose or stuffy nose
  • sore throat
  • body aches
  • headache
  • chills
  • fatigue or tiredness, which can be extreme
  • diarrhea and vomiting, sometimes, but more commonly seen than with seasonal flu

ternyata, saya ada beberapa symptoms yang tertera diatas.
so....cane ni?
kena quarantine kah?

0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com