Monday, March 30, 2009

i am...a taurean

(i know i'm not supposed to believe, but i like to read, kay? deal with it)


Your element: Earth

Your ruling planets: Venus

Symbol: The Bull

Your stone: Emerald

Life Pursuit: Emotional and financial security

Vibration: Determined energy

Taurus Secret Desire: To have a secure, happy and wealthy life/marriage.

Underneath their cool, calm and collected exterior, Taureans differ greatly from all the other signs of the zodiac. Taureans manage to discreetly stay apart from the crowd, even though they have a well-earned reputation for being socialisers. They will let others get close, but only so close as they want them. Some claim that trying to get your point across to a Taurean, should they not want to hear you, is rather similar to talking to the trees – they simply won't budge. And, there is no such thing as an open-book Taurean. Their feelings, fears and desires often run far deeper than anyone around them would guess. Like the butterfly that chooses to remain hidden in its cocoon until it is ready and prepared to emerge, so the true Taurean spirit remains hidden behind a veneer of day-to-day activities. That's why Taureans are sometimes regarded as snobby, withdrawn, boring, or even sulky.

The truth is, when Taureans manage to operate very adequately on their own form of automatic pilot, they can switch off from the world around them very efficiently. And when they do switch off, they are actually gathering in their inner reserves to deal with the outside pressures. This sign is also very closely connected to 'feeling good'. Most Taureans like their creature comforts and hate change because it takes them out of their automatic pilot condition of separating themselves from the world around them.

Because they hate to be put in jeopardy of any kind, this is the sign that strives to create tomorrow in advance, rather than leave it to fate. In love, Taureans are regarded as extremely sensual beings. An earth sign, they deal well with the personal, physical senses and consequently all the pleasures associated with what they can see, touch, smell and taste, add up to a special delight to them. Often nature and pet lovers, Taureans are closely associated with all things off the earth and nature.


Taureans like to take love slow. It’s more important for them to secure themselves financially before making commitments to any one else. They also need a love-mate to be their best friend. They’re romantic creatures, and will spoil mr. or mrs. right like a Prince or Princess.

Taurus - Aries : They are equal in status and complimentary.
Taurus – Taurus : Mutual admiration - you love adore each other.
Taurus – Gemini : Gemini, talks and Taurus listens.
Taurus – Cancer : They have lots in coming – a winning formula.
Taurus – Leo : You’ll have fun and spoil each other.
Taurus – Virgo : You can almost read each other’s minds.
Taurus – Libra : Art and culture bring them together.
Taurus – Scorpio : Admiration for each others strengths and qualities
Taurus – Sagittarius : Sag Optimism and Taurus sensuality lock together.
Taurus – Capricorn : Common values and goals – this is a strong bond.
Taurus – Aquarius : They have a lot to learn form each other.
Taurus – Pisces : These two can romantically hum together.

Sunday, March 29, 2009

you ndon't listen when i talk,
you don't answer when i ask...

how does that make ME the ignorant and inconcerned one?

Friday, March 27, 2009


hey guys!
just a reminder: 60 Earth Hour is TOMORROW, so don't forget to TURN OFF your lights for an hour tomorrow from 8.30pm onwards.

let's make it happen!

Thursday, March 26, 2009

friends (to date,several different people): Fatin, why does your dad have facebook?
Me: I dunno...he just does.

well, why can't he?
and now he has a blog too!!!! :)
and YOU can visit him HERE!

I love you Abah

shut UP!

You know, here's a thought: instead of spending all your time talking to people about other people, why not talk about YOURSELF?

I've realized that a lot of people around me seem to think it fun to gossip and discuss the problems and/or events in other people's lives. Don't you have your own, seriously?

I mean, honestly, how is it YOUR problem what i said to that guy or who i like or how far I've gone with my boyfriend. My PARENTS aren't as busy-body as you guys--and they actually have the right to know! Really, how is it FUN to be gossip-mongers? If i tell you a small detail about what I'm going through, that does NOT mean that I'm allowing you to tell the world!!! GOD! Get a life of your own.

BACK OFF for 5 minutes and go live instead.

Friday, March 20, 2009

i had to go through a jenazah management course today...

it made me think of my grandma and i instantly found myself sad to remember that we didn't take care of her funeral ourself instead of calling the mosque representatives to take care of her.

i miss her...

saya anak Melayu

Untuk mengutuhkan lagi kenyataan "saya anak Melayu", blog ini akan ditulis dalam bahasa Melayu (good luck Farah :))

Saya pun mahasiswa jugak, tapi saya tak menentang PPSMI (bagi mereka yang ingin tahu lebih lanjut tentang PPSMI, sila Google terma tersebut atau klik gambar di atas).

Kenapa saya tak menentang PPSMI?

1. Salah satu perkara yang ditimbulkan dalam proses pembubaran PPSMI ialah kesukaran bagi kanak-kanak luar bandar menuntut mata pelajaran sains dan matematik dalam bahasa Inggeris kerana mereka tidak fasih dalam bahasa tersebut. PPSMI dikatakan hanya menguntungkan pelajar bandar dan anak-anak ornag kaya sahaja.

- bukankah PPSMI akan memberi keuntungan kepada kanak-kanak luar bandar pada masa akan datang? dengan PPSMI, kanak-kanak luar bandar mendapat peluang untuk mempelajari dan menggunakan bahasa Inggeris dengan lebih. Dengan ini, kanak-kanak luar bandar akan pada masa akan datang menjadi lebih fasih dalam bahasa Inggeris. lagipun, anak-anak orang kaya dan kanak-kanak yang hidup di bandar pun banyak juga yang tidak fasih berbahasa Inggeris. PPSMI sepatutnya dilihat sebagai peluang bagi pelajar memperkasa penguasaan bahasa Inggeris mereka. malahan, boleh dikatakan disini bahawa kebanyakkan mereka yang bersuara menentang PPSMI adalah orang bandar sendiri dan bukan masyarakat luar bandar. lagipun, berkebolehan bertutur bahasa Inggeris memberikan peluang bagi mereka belajar di institusi pengajian tinggi dengan lebih lancar kerana semua mata pelajaran di IPTA dan IPTS diajar dalam bahasa Inggeris. penguasaan bahasa Inggeris juga memberikan kelebihan apabila mendapatkan kerja terutama dalam sektor swasta.

2. Kanak-kanak luar bandar tidak boleh meminta pertolongan dan tunjuk-ajar dari ibu bapa mereka yang tidak tahu berbahasa Inggeris.

- sewaktu saya di alam persekolahan, ibu bapa saya tidak dapat membantu saya dalam mata pelajaran matematik dan sains dalam bahasa Melayu kerana mereka telah mempelajari kedua-dua mata pelajaran tersebut dalam bahasa Inggeris dan mereka tidak memahami perkataan dan terma sains dan matematik di dalam bahasa Melayu. Saya mengaku saya bukanlah pelajar cemerlang tapi walaupun saya hanye mula pergi ke kelas tambahan sewaktu athun akhir di sekolah menengah, saya tetap dapat mempelajari kedua-dua mata pelajaran tanpa bantuan ibu bapa saya. apa gunanya guru? saya pasti perkara yang sama dapat diaplikasikan kepada PPSMI.

3. Catatan prestasi pelajar dalam peperiksaan menurun sejak PPSMI dikuatkuasakan.

- setiap perubahan mengambil masa. kita tak patut mengharapkan kejayaan seratus-peratus dalam masa yang singkat. kanak-kanak yang melalui PPSMI masih dalam proses membiasakan diri dengan perubahan ini. tunggu dan lihat catatan prestasi peperiksaan dalam masa 5 atau 10 tahun lagi. saya pasti keputusan yang akan dicapai pada masa akan datang memberangsangkan.

4. Negara yang meminjam bahasa penjajah tidak maju dan negara-negara yang membanggakan bahasa sendiri seperti Jepun dan Jerman mencapai kemajuan dengan pesat.

- jangan bezakan negara kita dengan negara orang bila bercakap tentang kemajuan. bukan semua perkara boleh diikut dan bukan semuanya harus ditolak. setiap negara mempunyai kelainan yang tersendiri. sepatutnya kita melakukan apa yang terbaik untuk negara kita sendiri dan bukannya sekadar mengikut negara-negara lain.

5. (Ni yang paling penting) PPSMI membunuh bahasa dan budaya Melayu.

- apa kaitan?! bagi saya, bahasa melayu "tak lapuk dek hujan, tak lekang dek panas" (kan dah keluar peribahasa). saya pelajar linguistik dan sastera bahasa Ingeeris. saya banyak bertutur dalam bahasa Inggeris sejak sekolah lagi. sekarang, saya menggunakan bahasa Inggeris di dalam kelas sewaktu belajar, bila bertutur dengan rakan, di tempat kerja bila berurusan dengan guru-guru yang bukan Melayu dan ibu bapa pelajar, serta pelajar saya sendiri, dan banyak lagi. pendek kata, bahasa Inggeris lebih banyak saya gunakan berbanding bahasa Melayu. TAPI saya tak pernah malu dengan bahasa saya sendiri. bagi saya, cinta untuk bahasa dan budaya Melayu bukannya sesuatu yang diajar di sekolah tetapi di rumah. saya berkata begini kerana di rumah, saya sentiasa di perli oleh Abah saya sendiri apabila berbahasa Inggeris. ayat-ayat seperti "anak Abah dah tak tau cakap Melayu dah" diluahkan bila saya bertutur dalam bahasa Inggeris. Persoalan "eh, Fatin faham ke apa dia cakap?" juga sering kedengaran bila orang lain berbahasa Melayu apabila bertutur dengan saya. bahkan, saya sering dimarahi Abah apabila berkata "thank you" kepada orang Melayu. selalunya, frasa itu akan dibalas dengan "tak boleh cakap terima kasih ke?" Saya tak malu menjadi anak Melayu. Saya masih boleh bertutur dalam bahasa Melayu dan saya masih kenal adab dan adat Melayu. Saya rasa, jika ibu bapa memainkan peranan menyemai cinta untuk bangsa dan bahasa di dalam hati anak-anak mereka, saya pasti bahasa Melayu tak akan mati. Tukar lah semua mata pelajaran supaya diajar dalam bahasa Inggeris sekalipun, bahasa Melayu akan tetap hidup selama-lamanya.

Saya bangga menjadi anak Melayu dan sayang bahasa Melayu, tapi pada hakikatnya, terlalu banyak perkataan dalam bidang sains dan matematik, dan bidang-bidang lain, yang tak tercapai dengan bahasa kita sekarang. bahasa Melayu perlu diperkembang tapi bukan dengan meminjam perkataan dari bahasa lain kerana ini menjatuhkan nilai bahasa itu sendiri. Linguistik bahasa Melayu telah banyak diubah untuk memberi ruang kepada peminjaman perkataan bahasa Ingeris dan bahasa-bahasa lain hingga bahasa Melayu telah hilang keindahnnya. terlalu banyak perkataan seperti "terma" dan "adaptasi" menaburi ayat-ayat Melayu dan saya sebenarnya tidak senang dengan perubahan ini, bukan kerana benci bahasa Melayu mencuri perkataan bahasa Inggeris tetapi kerana sedih melihat bahasa Melayu diperkembang berdasarkan bahasa orang.

Jika ilmuan dan pakar bahasa Melayu ingin menaikkan nama bahasa Melayu menjadi bahasa ilmu supaya dapat digunakan untuk mengajar sains dan matematik, wajarlah mereka memperluaskan bahasa Melayu tanpa peminjaman perkataan. sehingga itu, biarlah PPSMI diteruskan supaya kanak-kanak yang masih di alam persekolahan tidak keliru dengan perubahan yang tak sudah-sudah dikuatkuasakan. berilah mereka peluang untuk belajar tanpa kontroversi (ni pun perkataan pinjam).

Wednesday, March 18, 2009

could it be?

Is it possible that I, Fatin izzati Noriskandar, am DEPRESSED (apparently it's a clinical problem and i need to identify it)?

See, yesterday i came across an article in the NST (yes, Abah, i read the papers yesterday) that spoke about depression. here are some of the symptoms that were mentioned:

1. Feelings of helplessness or hopelessness -okay so i don't have this. I've been born naturally pessimistic...unless...did my pessimism increase? well, not that i know of. (cross)

2. Loss of interest in daily activities - right. i admit I've been quite uninterested lately. everything's just whatever je to me. (check)

3. Appetite or weight changes - as aforementioned, WEIGHT GAIN IS A MAJOR PROBLEM in my life right now. I just CAN'T stop eating. (check)

4. Sleep changes - i sleep a LOT more than usual now. It's all i do. I come back from class and i need to sleep, latest at 4pm and the earliest I'd wake up from that sleep is 6. Then i get sleepy again by 10-ish. And i ALWAYS wake up late. Do you see my problem? (check)

5. Psychomotor agitation or retardation - Yes, i have been feeling excessively sluggish and lazy lately. (check)

6. Loss of energy - Definitely. I'm constantly tired and fatigued. (check)

7. Self-loathing - haha. Me? Self-loathe? ME? NAAHH! (cross)

8. Concentration problems - I absolutely cannot sit still...kecuali on the bed when i'm sleeping...even then, not really. (check)

9. Constantly irritated or enraged - Ask Tina. She would know. (check)

10. Suicidal feelings or feelings that life is not worth living - NO EFFING WAY (cross)

Result = 7 out of 10???!!!!!!


Tuesday, March 17, 2009

oh my god Fatin Izzati, stop it with the eating and the food!!!

I have gained yet another kilo.
Congratulations fat ass.

Monday, March 16, 2009

Happy Birthday Wanie :)


Dear Farah,

Let me introduce you to Sungai Gombak (the sungai that flows through my campus).

This is the river:

As you can clearly see, the water is discoloured (kinda like teh tarik don't you think?)

If you look really closely into this picture (zoom in), you will be able to see the luminous pink lipped fish that breathe on the surface of the water.

This (the black patch) is actually a school of striped fish. they are luminous too but they don't have pink lips and don't breathe with their heads on thye surface.

I have failed to get pictures of flamingos and komodo dragons (biawak) , my apologies.

so, you still wanna jump?

the list (jonker street, melacca)

good food, good company :)
great place to be!
if you manage to get yourself there, remember to go to Museum Cafe and have the laksa and Mango ice kacang, it's fantastic!

also, make your way to Jonker Gallery for great pieces at affordable price.
I just got my first birthday pesent from my sister from there :)

Wednesday, March 11, 2009

kerana aku seorang wanita

my sister posted this on her blog.
it made me feel strong and special, being a woman.
i just wanted to share it with my friends too.

Allah berfirman: "Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."
"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya."
"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."
"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."
"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."
"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."
"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

don't feel weak because you're a woman, because you clearly were not created to be weak.
we are stronger than we know.
appreciate that strength and don't be scared of anything because you were made to face difficulties in life that will only make your heart stronger.


p/s: to read more on the writings of my very talented writer of a sister, click here

Tuesday, March 10, 2009

jom jaga planet bumi!

The concept is so simple, i'll say you're dumb if you don't understand.
All you have to do is turn off your lights on the 28th of March (if you're in Malaysia) for an entire hour beginning 8.30pm.
Tonnes of big companies and landmarks have joined the cause, some of them include Mid Valley Megamall and KL Tower. Google's in too!
Think of all the fun things you can do in the dark (watch horror movies, candlelit dinner?) and plan ahead for the day of the campaign so you can enjoy the dark instead of curse it.
Get your friends to join in too!
It's a simple thing to do and an important cause to stand up for because we have one earth only and it's best we protect in and try all we can to save it, right?


turn off your lights and safe the earth.

Black Magic Women


The fun-loving person that everybody loves so very much. I have no idea what spell she puts on people but that's exactly what she does. An hour in her company and you're enchanted, a day and she'll have you wrapped around her fingers if that's what she wants. You can't detect what she's doing, when she's doing it, or even how she does it but she gets exactly what she wants, always.

The girl who does it all without breaking a sweat. Throw anything at her and i can guarantee you that she'll hit a home run. She can do anything and everything, you better not doubt that. her strong personality easily overshadows those around her and she can't help but to do everything so perfectly, it annoys you. She's special in more ways than one, quirky as ever and extreme in her ways. the woman who's loved and hated by all.

Drill, Saiha, Raja, Tasnim, Shiera, Farah, Sally and Tikky:
You have no idea what you do ar even talk about when you're with them. All you know is that when you go home, you realize that you had and excessive amount of fun and when you're without them, you miss them endlessly.

Monday, March 9, 2009


I wish I had a super power. I wish I could fly, or teleport somewhere wonderfully carefree.... That would be so much appreciated right now. I mean, what better way to get away from things, right? Just fly off to an island somewhere and enjoy the warm sticky breeze that I love so much about beaches, swim to the other side of the world or just disappear to the place of pretty, happy, dreams.

I want out.

for sale

alrightie then people.
lets get down to business shall we?
i have a fisheye 2 that i wanna sell and i'm selling it for ONLY RM 180
which is dirt cheap considering i only used it for a short while.
buying a new one would cost you RM 260 so this is me being kind.
after all's said and done, hoewever, the price IS negotiable.
please inform me if you're interested.

features and differences when compared to the first fisheye:

1. the body of fisheye 2 is more solid, as you can already see.

2. it's got a flash as compared to the first fisheye which didn't have one. this means you can take cool pictures with your fisheye at night too :)

3. the viewer, which is the round, subamarine-ish thing at the top, is removable and that means you can take it off and replace it with a colorsplash flash and make your fisheye effect even cooler with the added colorsplash effect!

4. it's got the bub (i'm not sure how to spell this but you'll understand once i explain if you're a photography enthusiast) feature which means you can hold on to the clicker thingy for a long time and it'll capture the movements. which means, if you stood at the side of the street and did this, you'll get the blurry effect of cars passing by.

5. it also has the reverse film feature which means, once you've taken a picture, you can reverse the film and take another picture and when you've processed the film, the picture will come out with a layer effect.

cool right!?
so worth 180 ringgit.

reply here and i'll give you the details OR e-mail me at with your details and i'll call you back OR if you already have my number, just give me a buzz :)

kakak saya orang gila

this was my sister's response to a girl who complained about my sister blogging in English:

PHD (Perasaan Hasad Dengki)

Ada seorang hamba Allah ni bertanya pada saya tempoh hari. Soalannya berbunyi:-

“Wei. Asal ko ni poyo sangat tulis blog dalam English? Ko pk ko bagus sangat sebab terer speaking? Malu ke nak menulis dalam bahasa sendiri?”

Memandangkan entry ni adalah respon kepada si pembaca yang marah and tak berapa happy dengan cara saya mem-blog, baiklah ia ditulis lebih dalam bahasa Melayu, iaitu “bahasa sendiri” saya.

Let me first make some things clear (kalau ada yang tak faham, ayat ini bermaksud Biarlah saya menjelaskan beberapa perkara terlebih dahulu).

1. Saya tak pernah fikir diri saya bagus sebab agak pandai berbahasa Inggeris. Bangga ye. Selalu sebab saya dianggap mempunyai value adding quality atau added advantage kerana mampu menguasai bahasa lain selain bahasa ibunda saya dengan baik. Ye. Saya mengaku saya berbangga tapi takdela sampai tahap fikir diri sendiri bagus. Saya mengaku, memang kadangkala saya akan tergelak kalau ada kesilapan yang major dalam bahasa Inggeris orang lain tapi itu hanyalah sebab bila grammar atau perkataan yang salah digunakan, sesuatu ayat itu akan kedengaran sangat lucu. Jadi kalau dah lucu, gelakla. Anda pun kalau ada orang yang tak fasih berbahasa Melayu (macam Mat Salleh atau orang berbangsa lain selain Melayu) membuat kesilapan dalam bahasa mereka, mesti anda gelak jugak. So, jangan salahkan saya.
Saya mengaku itu semua tapi saya tak pernah anggap saya lebih bagus dari orang lain semata-mata kerana kemahiran bahasa saya. Kadang-kadang kalau ada orang buat silap, saya sendiri rasa bersalah nak betulkan kesilapan mereka sebab takut nanti terasa pulak. Tapi most of the time saya betulkan jugak sebab taknak mereka buat silap yang sama in the future. Macam kawan-kawan yang betulkan bahasa Melayu saya jugak.
Kita sama-sama belajar.

2. Sebenarnya, untuk pengetahuan semua (saya bukan nak cakap besar tapi ini adalah kebenaran), saya dilatih untuk berbahasa Inggeris dari kecik lagi. Memang dari kecik, saya dan adik saya yang nombor dua diajar untuk bercakap in English. Even kat rumah pun seingat saya, kami lebih banyak berbahsa Inggeris dari bahasa Melayu. Kalau cakap Melayu pun mesti cakap dengan dialect Utara. Sebab tu kami lebih fasih. Adik-adik saya nombor tiga dan empat pun boleh bertutur dalam bahasa Inggeris dengan baik tapi mereka taklah sefasih saya dan adik saya yang nombor dua sebab Mama bekerja semasa membesarkan mereka jadi masa yang diluangkan dengan mereka agak kurang sikit jika dibandingkan dengan saya dan adik saya yang nombor dua.
Kalau anda fikir saya poyo kerana lebih selesa berbahasa Inggeris, maka anda mesti rasa parents saya poyo tahap alam sebab awal-awal dah nak train anak cakap orang Putih. Thank you Mama and Abah.

3. Saya ingat lagi masa time sekolah dulu, BM saya tak pernah nak A (except for Karangan sebab maklumlah, orang suka bercerita). Masa sekolah rendah ok lagi. Bila dah naik sekolah menengah...humph...memang hancur. Cikgu BM pun heran. Students bangsa Cina lagi hebat BM dari saya. Naik form 4 and 5 lagi teruk sebab masa tu saya sorang je Melayu dalam kelas tu. Yang 27 lain lagi tu semua Cina. Tapi disebabkan nak SPM, memang saya pulun habis la mem-polish BM saya. Alhamdulillah dapat A1 untuk BM.
Masuk UiTM, saya dapat gelaran Samy Vellu Jr. Sebabnya, perbendaharaan kata Bahasa Melayu saya memang tak banyak. Tak luas. Oleh yang demikian, saya cenderung untuk merosakkan bahasa dengan mereka-reka perkataan untuk perkataan yang saya tak tahu dalam bahasa Melayu. Contohnya seperti “mem-polish”dan “mem-blog”. Kawan-kawan pun suka sakat telo saya bertutur bahasa Melayu sebab bunyi R saya rolling and bila saya sebut T keluar angin dan huruf S agak slur (ala-ala Ajai tapi saya tak buat-buat. Memang keluar dari mulut macam tu).
Kat UiTM baru start cakap BM dengan lebih sebab kawan-kawan semua Melayu. Memang asyik kena gelak je (kalau nyanyi lagu Melayu yang ada perkataan seperti “cinta”, Nana, Yan, Ema and Ana mesti tak terlupa nak ajuk balik) tapi lama-lama dah lali.
Sebenarnya, saya bukan malu nak menulis dalam bahasa Melayu tapi saya
lebih malu untuk merosakkan bahasa Melayu.

4. Apehal plak nak malu dengan bahasa sendiri? Saya selalu berbangga dan tak pernah malu with the fact that saya ni berbangsa Melayu. Despite pelbagai tomahan yang dilemparkan keatas kita orang Melayu. Saya tetap mengaku saya Melayu. Walaupun saya tak berapa nak sejati kemelayuannye, saya tetap Melayu. At least saya takdela plak nak perasan diri saya ni macam keturunan Mat Salleh (walaupun Abah mengaku yang konon-kononnya keturunannya boleh di-trace sampai ke pahlawan Melayu yang bernama Mat Salleh. Mat Kilau? Tak ingat). Rambut saya masih hitam dan bukan blonde habis sampai tak masuk langsung dengan kulit anda yang tak berapa nak Mat Salleh tu (kepada rakan-rakan, jangan terasa dengan statement ini kerana blonde dirambut anda itu hanyalah highlites dan bukannya satu kepala diwarnakan habis. Warna-warna lain berunsur keperang-perangan dan Mahogany masih bersesuaian dengan orang Asia. Yang saya tak boleh blah ialah rambut yang di-bleach blonde). Kulit saya hitam manis dan saya suka. Tak pula saya berusaha bersungguh-sungguh untuk memutihkannya. Saya berbaju kurung (walaupun bukan all the time). Saya tak gi clubbing dan tak minum arak macam Orang-orang putih yang anda jadikan contoh tu. Saya bergaul bebas, dengan orang dari all walks of life tapi saya tahu menjaga batasan. Saya masih reti menjaga tatasusila sebagai orang Melayu. Walaupun saya tak boleh dikategorikan sebagai sopan santun(no matter how hard I try, my voice and laughter always come out loud), saya menghormati orang tua. Drama dan filem Melayu saya tonton. Lagu Melayu saya dengar dan hafal. Saya bangga berbangsa Melayu dan bangga dengan bahasa Melayu. Saya kagum dengan sesiapa sahaja yang berusaha keras memperkasakan Bahasa Melayu di persada dunia. Saya rasa, saya lebih Melayu dari anda Cik Pengomen.
Mungkin anda tak perasan yang ada beberapa blog entry saya di sini ditulis dalam bahasa Melayu. Sila buat homework sebelum memberi komen sembarangan.

Baiklah, since semua dah dijelaskan rasanya (kalau ada lagi yang tak berapa nak jelas, saya akan jelaskan di kesempatan yang lain), there’s only one more thing.

Suka hati akulah aku nak blog dalam English ke, Mandarin ke, Persian ke, Urdu ke, Arab ke, Melayu ke. Ni blog aku. Aku punya pasal la. Yang ko dengki kenapa? Ko tu Melayu tapi blog asyik nak menjatuhkan and memalukan bangsa sendiri je ada aku heran? Ada aku komen? Takde kan? Sebab aku respect kebebasan ko untuk bersuara kat BLOG KO! Blog ko, suka hati la ko nak cakap apa pun kan? Sila apply rule yang sama kat sini. Blog aku ke blog ko ni sekarang? Kalau tak puas hati, sila takyah baca.

Sekian, Terima Kaseh.


that girl sure messed with the wrong bitch...

Thursday, March 5, 2009

how much hurt can a person take before they decide to walk away?

why stay if it hurts in the first place, kan?

Wednesday, March 4, 2009


i had a history & civilization quiz today.
i was so obnoxious i left 20 minutes into the quiz.
it's supposed to be a one hour test.
i feel extremely cocky right now.

i've written down a list of things to do, or rather places to make my way to and the list should be completed by the end of my final year.
i plan to complete this list with random friends or alone, whenever i feel like it.
the list is as follows:

1. zoo negara
2. kalumpang waterfalls
3. cameron highlands
4. sunway lagoon ( they have 3 new parks! its now wet, dry, extreme, scream and wildlife)
5. ice skating
6. genting theme park
7. bukit tinggi
8. bukit frasier
9. the lost world of tambun
10. jonker street in melacca

anybody who's interested is more than welcome.
you know my number :)

my life really really really feels suck-ish right now
it's such a bad week

i want this handbag for my birthday

its 80 bucks.
sponsorships are very welcomed :)


Blog Template by - Header made with PS brushes by